akanza facebook BOK
Polski Polski

AKANZA

Blog

Cel

Naszym celem było dostarczenie dla spółki Boxlo systemu informatycznego, umożliwiającego w modelu SaaS kompleksowe zarządzanie sprzedażą subskrypcyjną w Internecie.

Boxlo

Jak działa płatność subskrypcyjna?

Klient dokonuje autoryzacji swojej karty płatniczej, a system automatycznie w kolejnych odstępach czasu (najczęściej co miesiąc) obciąża kartę w celu zrealizowania zamówienia.

Rozwiązanie to jest zwykle stosowane w usługach abonamentowych.

płatnosci subskrypcyjne

Wyzwania

Największym wyzwaniem było stworzenie narzędzia, które będzie umożliwiać uruchomienie w jak najkrótszym czasie własny “sklep internetowy” oparty o subskrypcyjny model sprzedaży. Proces uruchomienia sklepu na platformie Boxlo miał być prosty i możliwy dla osób, które posiadają podstawową umiejętność korzystania z komputera i Internetu. Ścieżka procesu miała obejmować wybranie odpowiedniego dla branży szablonu (dotyczy zarówno sprzedaży produktów jak i usług), szybką konfigurację parametrów bazowych oraz dostosowanie szaty graficznej sklepu. Kluczowym aspektem było wdrożenie bezpiecznej autoryzacji kart płatniczych na stronach poszczególnych sklepów. Jest to bardzo wygodne rozwiązanie z punktu widzenia klienta końcowego. Użytkownik dokonujący zakupu kartą nie jest przekierowywany do żadnego zewnętrznego serwisu. Transakcja odbywa się na stronie danego sklepu.

MVP

W pierwszej fazie projektu naszym zadaniem było stworzenie kilku landing page. Ich celem było zebranie bazy potencjalnych klientów dla sklepów opartych o platformę Boxlo. Pozwoliło to na uruchomienie kampanii reklamowej tuż po otwarciu pierwszych sklepów. Natomiast sama platforma umożliwiała uruchomienie sklepu subskrypcyjnego z podstawowymi funkcjonalnościami.

glutenfreebox

Ewolucja projektu

Obecnie Boxlo to już zaawansowana, samodzielna platforma, która umożliwia skuteczny handel produktami / usługami w modelu subskrypcyjnym. Klient końcowy ma możliwość opłacenia swoich zamówień w tradycyjny sposób przelewem online (przedpłata) oraz co najważniejsze, może skorzystać z wygodnych płatności cyklicznych.

Właściciele sklepów internetowych opartych o Boxlo mogą w wygodny sposób tworzyć swoją ofertę sprzedażową. Dostosowywać wygląd sklepu do swoich potrzeb, prowadzić zintegrowanego bloga, zarządzać wysyłkami zamówień.

Z naszych raportów wynika, że 50% zakupów przez platformę Boxlo dokonywanych jest przez urządzenia mobilne. W związku z tym położyliśmy bardzo duży nacisk by nasze szablony były wyjątkowo funkcjonalne zarówno na urządzeniach stacjonarnych jak i tabletach, telefonach itd.

Zauważyliśmy również jak duże znaczenie ma integracja z portalem społecznościowym Facebook. Podczas zakładania konta na Boxlo ponad 40% użytkowników dokonało tego za pośrednictwem swojego konta na Facebooku. Dzięki czemu ścieżka zakupowa została jeszcze bardziej skrócona.

Platforma jest zintegrowana z różnymi zewnętrznymi usługami w celu optymalizacji procesu sprzedaży czy komunikacji pomiędzy właścicielami sklepów a klientami końcowymi. Przykładowo przed wysyłką paczek, klienci dostają SMS z potwierdzeniem nadania przesyłki.

platforma subskrypcyjna

Przykładowe serwisy oparte o Boxlo:

Technologie

PHP, MySQL, REST API, Jquery, HTML5, CSS3, Responsive Design, SMSAPI

Autor: Marek Golan