Plama
Jak wybrać software house

Wybierz odpowiedni software house w 5 krokach

Wybór odpowiedniego wykonawcy dla naszego projektu jest kluczem do sukcesu. Na rynku obecnych jest bardzo wiele firm o przeróżnych specjalizacjach. Jak znaleźć tą, która najlepiej zajmie się naszym projektem? Poniżej przedstawiamy 5 punktów, które znacznie zwiększą szanse na podjęcie dobrej decyzji..

Software house – przedsiębiorstwo zajmujące się tworzeniem oprogramowania.
Przedsiębiorstwa z tej branży zajmują się przede wszystkim tworzeniem aplikacji dedykowanych i oprogramowania na zamówienie.

1. Korzystaj z rekomendacji sieci kontaktów

W dobie internetu jesteśmy w stanie wyszukać firmę, która potencjalnie zajmie się tworzeniem naszej aplikacji, w kilka sekund. Jest to ogromna zaleta, ale niesie też za sobą pewne konsekwencje. Nie każda firma pojawi się na pierwszej stronie wyników w Google, nie każdą znajdziemy w spisach firm takich jak Clutch, za to większość z nich, według strony internetowej, będzie idealna. Aby zwiększyć ilość informacji na temat software house’u warto korzystać ze swojej sieci kontaktów. Informacje, które uzyskamy od sieci kontaktów będą również bardziej wartościowe, dlatego bardzo pomogą w wyborze software house’u.

2. Rozważ rodzaj outsourcingu

Wyróżniamy 3 główne typy outsourcingu. Każdy z nich ma swoje zalety i wady.

  • Onshoring – w tym przypadku współpracujemy z firmą zlokalizowaną w naszym państwie, nierzadko w tym samym mieście. Jego główną zaletą jest możliwość bardzo bezpośredniego kontaktu podczas pracy w projekcie. Z reguły nie ma tutaj problemów ze zorganizowaniem spotkania stacjonarnego, nie występują tu też różnice kulturowe, dzięki czemu współpraca jest potencjalnie mniej problematyczna. Słabą stroną onshoringu jest zawężenie potencjalnych partnerów do tych z najbliższej okolicy, oraz wąskie możliwości optymalizacji kosztowej ze względu na lokalne, zbliżone do siebie stawki. Przykładem onshoringu będzie współpraca polskiej firmy z polskim software housem.
  • Nearshoring – to współpraca z firmą zlokalizowaną za granicą (lub na drugim końcu dużego kraju np. USA), ale w niedużej odległości. Dzięki takiemu podejściu zyskujemy zdecydowanie szerszy zakres poszukiwań firmy, która zrealizuje nasz projekt, oraz uzyskujemy dostęp do szerszego zakresu cen, co pozwala na uzyskanie lepszych cen. Wadą takiego podejścia są większe trudności w zorganizowaniu stacjonarnego spotkania, natomiast nie jest to przeszkoda w przypadku spotkań online ze względu na niewielkie różnice czasu. Przykładem nearshoringu jest współpraca firm z Polski i Niemiec.
  • Offshoring – w przypadku offshoringu, korzystamy z usług firmy bez ograniczeń lokalizacyjnych. Dzięki temu mamy najszersze możliwości jeśli chodzi o wybór wykonawcy naszego projektu, a także szerokie możliwości optymalizacji kosztów – ceny usług programistów na całym świecie bardzo się od siebie różnią. Te zalety mają jednak swoją cenę. Współpraca z firmą z drugiego końca świata może być trudna komunikacyjnie ze względu na różnice kulturowe oraz duże różnice czasu. Przykładem takiej współpracy będzie firma amerykańska zlecająca projekt firmie polskiej.

Każda z tych możliwości może być świetną opcją dla projektu, ale należy przeanalizować, które aspekty współpracy są dla jej powodzenia najważniejsze.

3. Przeanalizuj portfolio firmy

Prawie każda firma zajmująca się oprogramowaniem udostępnia na swojej stronie portfolio. Warto przyjrzeć się mu nie tylko pod kątem atrakcyjności realizacji, ale także ich charakteru. Jeśli chcemy zrealizować aplikację mobilną – szukajmy firmy, która ma na swoim koncie takie projekty. Dzięki temu wiemy, że ludzie, którzy realizują nasz projekt mają kompetencje do jego wykonania. Podczas analizy portfolio warto też przyjrzeć się charakterowi projektów pod względem zakresu pracy software house’u. Jeśli oczekujemy od firmy przede wszystkim doradztwa w kwestii rozwiązania problemu z którym się zmagamy, warto szukać firmy, która zrealizowała już podobny projekt – taki, w którym nie tylko zaprogramowała gotowy plan aplikacji, ale także zaprojektowała aplikację wychodząc od potrzeby biznesowej.

Specyfiką projektów realizowanych przez SH jest wysoka złożoność i czasochłonność, w odróżnieniu od większości projektów realizowanych przez typowe agencje interaktywne.

4. Dowiedz się jak duży jest to software house

Wartym rozważenia aspektem jest rozmiar firmy z którą chcemy współpracować. W idealnym scenariuszu będziemy chcieli wybrać taką, dla której będziemy znaczącymi klientami, a nasz projekt będzie priorytetem, ale także taką, która mierzyła się już z wyzwaniami o podobnej skali – będziemy wiedzieli, że zespół, któremu powierzamy wdrożenie naszej wizji ma kompetencje aby to zrobić. Rozmiar firmy zazwyczaj można sprawdzić na jej stronie internetowej, albo na wspomnianym we wstępie Clutch’u.

5. Bez rozmowy z przedstawicielami software house’u dowiesz się zbyt mało

Piątym, choć zdecydowanie nie najważniejszym, punktem jest rozmowa z naszym przyszłym partnerem. Dopasowanie zespołu, z którym będziemy współpracować jest jedną z najważniejszych kwestii dotyczących współpracy. Rozwiązywanie problemów, kiedy nasz styl pracy i wartości są zbliżone jest dużo łatwiejsze niż wtedy, kiedy mocno się różnimy. Najlepszym sposobem, aby dowiedzieć się, czy podobnie widzimy współpracę między nami, jest rozmowa z przedstawicielem firmy programistycznej. Podczas takiej rozmowy warto zadawać wiele pytań o kwestie, które są dla nas najważniejsze podczas współpracy.

Chcesz dowiedzieć się co mamy Ci do zaoferowania? Uważasz, że będziemy dobrym zespołem dla Twojego projektu? Prześlij nam swój pomysł! Wycenimy wdrożenie Twojej wizji, a także przeanalizujemy Twoje potrzeby, żeby zrealizować Twój pomysł jak najlepiej.

Kategorie
Inne posty