Plama
Jakie korzyści dla firmy przynosi eBOK?

Obsługa klienta w trzeciej dekadzie XXI wieku jest zinformatyzowana jak nigdy dotąd. Co więcej, nic nie zapowiada, aby ten trend miał się odwrócić. Według Microsoft, aż 90% klientów oczekuje internetowego panelu klienta. Dlaczego oczekiwania klientów takie są? Dlaczego firmom opłaca się wdrażanie eBOK – elektronicznego Biura Obsługi Klienta? Czy zawsze jest to opłacalne? Tego dowiesz się z poniższego artykułu.

Co zyskuje klient? – na przykładzie eBOK PGE

eBOK daje Twojemu klientowi przede wszystkim elastyczność. Możliwość załatwienia części spraw 24 godziny na dobę 7 dni w tygodniu jest kluczową wartością dla Twoich klientów. Przykładowo, w eBOK PGE, możesz w ten sposób zgłosić stan licznika. Posiadanie w swojej firmie eBOK poszerza możliwości związane z automatyczną obsługą swoich klientów.

Zgłaszanie stanu licznika w eBOK PGE.

Kolejną kwestią jest to, że eBOK może wyręczyć klienta w wielu kwestiach. eBOK PGE pozwala na prześledzenie swoich statystyk zużycia prądu. Umożliwia to odbiorcy, np. małemu przedsiębiorcy, przeprowadzenie analizy podstawowych składowych kosztów stałych, które ponosi, bez konieczności korzystania z zewnętrznego oprogramowania. eBOK pozwala dostarczyć klientowi dane, które ułatwiają mu życie.

Statystyki zużycia w eBOK PGE.

Inną funkcjonalnością eBOK PGE jest możliwość podglądu i opłacenia faktur. Zapewnia to przejrzystość rozliczeń, istotną przy rozwiązywaniu ewentualnych problemów. PGE, w swoim eBOK, udostępnia również inne funkcjonalności takie jak:

  • zmiana taryfy,
  • symulacja kosztów zużycia energii,
  • kalkulator taryfowy.

Posiadając własny eBOK, można zautomatyzować płatności dokonywane przez klientów poprzez udostępnienie możliwości podpięcia karty kredytowej.

Reasumując, korzyści płynące z korzystania z eBOK-u to dla klienta głównie:

  • Możliwość załatwiania spraw i rozwiązywania problemów bez wychodzenia z domu,
  • Szybka obsługa płatności,
  • Przejrzysta historia rozliczeń.

Jak wpłynie to na Twoją firmę?

Przede wszystkim, dzięki eBOK będziesz mógł zredukować koszty związane z utrzymaniem stacjonarnych punktów obsługi klienta. Możliwość załatwienia wielu kwestii poza stacjonarnym punktem powoduje, że wymagają one mniej personelu. Wdrożenie eBOK pozwoli Ci też zoptymalizować koszty utrzymania procesów biznesowych. Dzięki dobrze skonstruowanemu panelowi klienta unikniesz wielu problemów, których rozwiązanie zajmuje czas Twoim pracownikom lub Tobie.

eBOK jest drogą do optymalizacji kosztów.

Wdrożenie eBOK w firmie pomoże Ci:

  • Zredukować koszty utrzymania biznesu,
  • Zbierać dane na temat Twoich usług,
  • Zwiększyć zadowolenie Twoich klientów.

Czy Twoja firma potrzebuje eBOK?

Posiadanie eBOK przynosi wiele korzyści, ale nie wszystkim. Analiza potencjalnych możliwości eBOK w danej firmie jest pierwszym krokiem do wdrożenia. Nie każda firma potrzebuje rozbudowanego centrum obsługi. Jeśli Twoja firma produkuje wyrób, który sprzedaje w modelu B2B – ważną funkcjonalnością może być zarządzanie zamówieniami. Jeśli z kolei sprzedajesz klientowi indywidualnemu – warto pomyśleć o intuicyjnej obsłudze reklamacji.

Przykładowo: sieć siłowni może potrzebować wyłącznie możliwości rezerwacji miejsca na zajęciach, przypomnienia o zajęciach i automatycznej płatności, podczas kiedy gigant pokroju PGE wdroży zaawansowane modele kalkulacji zużycia prądu. Warto pamiętać o tym, że eBOK/Panel Klienta, jest narzędziem, które może zostać wyposażone w różną liczbę opcji, tak, aby spełniało ono wymagania biznesowe.

Analiza potrzeb pozwala dobrać odpowiednie rozwiązanie.

Chcę wdrożyć eBOK

Jeśli chcesz wdrożyć w swojej firmie eBOK, a rozwiązania dostępne w modelu SaaS Cię nie zadowalają – skontaktuj się z nami. Razem możemy stworzyć rozwiązanie szyte na miarę Twojej firmy, które pozwoli Ci rozwinąć skrzydła jeszcze bardziej.

Zapraszamy do kontaktu!

Kategorie
Inne posty