Plama
Systemy CRM

Dobry CRM czyli Twój doradca w podejmowaniu decyzji

Z wpisu dowiesz się:

  • Co to jest CRM i do czego służy?
  • Jakie dane zbiera CRM i jakie możemy wyróżnić korzyści z jego stosowania?
  • Dowiesz się jak zaprojektować idealny CRM dla Twojej firmy

Co to jest CRM?

System CRM jest to system do Zarządzania Relacjami z Klientami z ang. Customer Realtionship Management. Dzięki przechowywanym informacjom o klientach i ich zachowaniach i potrzebach możemy podjąć z nimi odpowiednie działania, stosując narzędzia zawarte w CRMie.

Poniżej prezentujemy rodzaje systemów CRM, które zostały podzielone ze względu na różne rodzaje zarządzania relacjami z klientami:

Analityczny – wspiera gromadzenie i wizualizację danych, pomaga zrozumieć ścieżki postępowania klientów i interakcje użytkowników z platformą dzięki czemu możemy wywnioskować jakie działania w dalszej kolejności należy wykonać, dzięki wiedzy dotyczącej zachowań użytkowników

Operacyjny – wspierają działania pracowników oraz procesy związane z klientami, pomaga usprawnić proces zarządzania w oparciu o dane klientów

Współpracujący – koncentruje się na usprawnieniu pracy zespołowej, ulepszeniu obsługi, utrzymaniu i zwiększeniu satysfakcji klienta. Pomaga w interakcji z dostawcami i dystrybutorami na podstawie udostępnionych danych klientów. Komunikacja z klientem może odbywać się za pomocą różnych kanałów takich jak e-mail, telefon czy za pomocą platform społecznościowych.

Strategiczny – dostarcza informacje o trendach rynkowych i klientach dla podejmowania lepszych decyzji

Zarządzający kampanią – łączy rodzaj CRMu analitycznego i operacyjnego pomagającego wprowadzeniu kampanii sprzedażowych i marketingowych

Systemy CRM możemy podzielić również ze względu na zakres funkcjonalności:

  • Pudełkowy – jest to gotowe rozwiązanie oferowane przez producenta
  • Dedykowany – zaprojektowany pod potrzeby klienta
iJunior – system do zarządzania przedszkolem.

Korzyści systemu CRM

Korzyści z zastosowania systemu CRM (w tym dane jakie można pozyskać):

  • budowanie bazy klientów połączonej z historią kontaktów
  • planowanie działań marketingowych
  • zorganizowanie ofertowania i ustandaryzowania obsługi klienta
  • informacje o kontrahentach, historie kontaktu i przeprowadzonych transakcji
  • analiza danych o klientach w tym segmentacja i ich kategoryzacja
  • działania sprzedażowe i posprzedażowe w tym: analiza wskaźników sprzedażowych, cross- selling i up-
    selling, planowanie działań handlowych, pomiar satysfakcji klientów, prognozy przyszłej sprzedaży,
  • zwiększenie spójności rozumienia i postępowania sprzedawców
  • umożliwia integrację różnych środowisk pracowników firmy – dostęp do danych dla różnych działów firmy
  • monitorowanie działań pracowników
  • pomoc w ustaleniu kierunku przyszłych działań i celów dla zespołów zarządczych i menadżerskich
  • poczta e-mail – narzędzie do newslettera, możliwość wysyłki mailowej bezspośrednio z CRM
  • przygotowanie umów i ofert
  • kalendarz i zadania
  • konwersacyjne 
  • blokowe

Jak zaprojektować idealny CRM dla Twojej firmy?

Przede wszystkim należy zdać sobie sprawę, ze wdrożenie systemu CRM zmieni całkowicie sposób i jakość pracy pracowników, dlatego też po jego wdrożeniu należy solidnie przeszkolić pracowników ze sposobu pracy z nim.

W celu stworzenia pomocnego i wartościowego CRMu należy:

Wyznaczyć jaki jest cel wdrożenia.
W zależności od podziału CRMów możemy mieć różne cele i je razem ze sobą łączyć.

  • Naszym celem biznesowym może być: Zwiększenie sprzedaży i zarządzanie nią
  • Naszym celem marketingowym może być: Usprawnienie dostępu do informacji i ich spersonalizowanie

Następnie należy przeprowadzić mapowanie procesów biznesowych.
Dokonanie mapowania jest przydatne do określenia procesów wymagających usprawnienia, znalezienia wąskich gardeł czy znalezienia źródeł pozyskiwania kontaktów.

Sublo, system do zarządzania subkrypcjami

Ustalić funkcjonalności CRMu
Możliwości funkcjonalności do wdrożenia jest całkiem sporo w celu optymalizacji kosztów należy zastanowić się nad tymi faktycznie potrzebnymi.

Do standardowego must have możemy zaliczyć:

  • zarządzanie kontaktami,
  • ustawianie przypomnień,
  • edytowanie kalendarza,
  • zarządzanie zadaniami i generowanie raportów.

Możliwości jest sporo dla kompletnego CRMu warto również pomyśleć o:

  • śledzeniu punktów styku (śledzenie komunikacji między pracownikami a klientami),
  • marketingu e-mailowym,
  • udostępnianiu plików,
  • śledzeniu procesów sprzedaży,
  • fakturowaniu,
  • wersji mobilnej,
  • integracji z mediami społecznościowymi czy raportach niestandardowych.

System CRM wymaga koncepcyjnego podejścia, powinien być dobrze przemyślany. Zespół naszych specjalistów pomoże Ci w ustaleniu zakresu działania CRMu tak aby zoptymalizować koszty w stosunku do faktycznych potrzeb firmy.

Jeśli chcesz sprzedawać więcej i wyprzedzić konkurencję system CRM będzie świetnym narzędziem do tego celu , skontaktuj się z nami w celu omówienia szczegółów oferty.

Kategorie
Inne posty