Plama
Systemy CRM

Dobry CRM czyli Tw├│j doradca w podejmowaniu decyzji

Z wpisu dowiesz si─Ö:

  • Co to jest CRM i do czego s┼éu┼╝y?
  • Jakie dane zbiera CRM i jakie mo┼╝emy wyr├│┼╝ni─ç korzy┼Ťci z jego stosowania?
  • Dowiesz si─Ö jak zaprojektowa─ç idealny CRM dla Twojej firmy

Co to jest CRM?

System CRM jest to system do Zarz─ůdzania Relacjami z Klientami z ang. Customer Realtionship Management. Dzi─Öki przechowywanym informacjom o klientach i ich zachowaniach i potrzebach mo┼╝emy podj─ů─ç z nimi odpowiednie dzia┼éania, stosuj─ůc narz─Ödzia zawarte w CRMie.

Poni┼╝ej prezentujemy rodzaje system├│w CRM, kt├│re zosta┼éy podzielone ze wzgl─Ödu na r├│┼╝ne rodzaje zarz─ůdzania relacjami z klientami:

Analityczny ÔÇô wspiera gromadzenie i wizualizacj─Ö danych, pomaga zrozumie─ç ┼Ťcie┼╝ki post─Öpowania klient├│w i interakcje u┼╝ytkownik├│w z platform─ů dzi─Öki czemu mo┼╝emy wywnioskowa─ç jakie dzia┼éania w dalszej kolejno┼Ťci nale┼╝y wykona─ç, dzi─Öki wiedzy dotycz─ůcej zachowa┼ä u┼╝ytkownik├│w

Operacyjny ÔÇô wspieraj─ů dzia┼éania pracownik├│w oraz procesy zwi─ůzane z klientami, pomaga usprawni─ç proces zarz─ůdzania w oparciu o dane klient├│w

Wsp├│┼épracuj─ůcy ÔÇô koncentruje si─Ö na usprawnieniu pracy zespo┼éowej, ulepszeniu obs┼éugi, utrzymaniu i zwi─Ökszeniu satysfakcji klienta. Pomaga w interakcji z dostawcami i dystrybutorami na podstawie udost─Öpnionych danych klient├│w. Komunikacja z klientem mo┼╝e odbywa─ç si─Ö za pomoc─ů r├│┼╝nych kana┼é├│w takich jak e-mail, telefon czy za pomoc─ů platform spo┼éeczno┼Ťciowych.

Strategiczny ÔÇô dostarcza informacje o trendach rynkowych i klientach dla podejmowania lepszych decyzji

Zarz─ůdzaj─ůcy kampani─ů ÔÇô ┼é─ůczy rodzaj CRMu analitycznego i operacyjnego pomagaj─ůcego wprowadzeniu kampanii sprzeda┼╝owych i marketingowych

Systemy CRM mo┼╝emy podzieli─ç r├│wnie┼╝ ze wzgl─Ödu na zakres funkcjonalno┼Ťci:

  • Pude┼ékowy ÔÇô jest to gotowe rozwi─ůzanie oferowane przez producenta
  • Dedykowany ÔÇô zaprojektowany pod potrzeby klienta
iJunior – system do zarz─ůdzania przedszkolem.

Korzy┼Ťci systemu CRM

Korzy┼Ťci z zastosowania systemu CRM (w tym dane jakie mo┼╝na pozyska─ç):

  • budowanie bazy klient├│w po┼é─ůczonej z histori─ů kontakt├│w
  • planowanie dzia┼éa┼ä marketingowych
  • zorganizowanie ofertowania i ustandaryzowania obs┼éugi klienta
  • informacje o kontrahentach, historie kontaktu i przeprowadzonych transakcji
  • analiza danych o klientach w tym segmentacja i ich kategoryzacja
  • dzia┼éania sprzeda┼╝owe i posprzeda┼╝owe w tym: analiza wska┼║nik├│w sprzeda┼╝owych, cross- selling i up-
    selling, planowanie działań handlowych, pomiar satysfakcji klientów, prognozy przyszłej sprzedaży,
  • zwi─Ökszenie sp├│jno┼Ťci rozumienia i post─Öpowania sprzedawc├│w
  • umo┼╝liwia integracj─Ö r├│┼╝nych ┼Ťrodowisk pracownik├│w firmy ÔÇô dost─Öp do danych dla r├│┼╝nych dzia┼é├│w firmy
  • monitorowanie dzia┼éa┼ä pracownik├│w
  • pomoc w ustaleniu kierunku przysz┼éych dzia┼éa┼ä i cel├│w dla zespo┼é├│w zarz─ůdczych i menad┼╝erskich
  • poczta e-mail ÔÇô narz─Ödzie do newslettera, mo┼╝liwo┼Ť─ç wysy┼éki mailowej bezspo┼Ťrednio z CRM
  • przygotowanie um├│w i ofert
  • kalendarz i zadania
  • konwersacyjne 
  • blokowe

Jak zaprojektowa─ç idealny CRM dla Twojej firmy?

Przede wszystkim nale┼╝y zda─ç sobie spraw─Ö, ze wdro┼╝enie systemu CRM zmieni ca┼ékowicie spos├│b i jako┼Ť─ç pracy pracownik├│w, dlatego te┼╝ po jego wdro┼╝eniu nale┼╝y solidnie przeszkoli─ç pracownik├│w ze sposobu pracy z nim.

W celu stworzenia pomocnego i warto┼Ťciowego CRMu nale┼╝y:

Wyznaczy─ç jaki jest cel wdro┼╝enia.
W zale┼╝no┼Ťci od podzia┼éu CRM├│w mo┼╝emy mie─ç r├│┼╝ne cele i je razem ze sob─ů ┼é─ůczy─ç.

  • Naszym celem biznesowym mo┼╝e by─ç: Zwi─Ökszenie sprzeda┼╝y i zarz─ůdzanie ni─ů
  • Naszym celem marketingowym mo┼╝e by─ç: Usprawnienie dost─Öpu do informacji i ich spersonalizowanie

Nast─Öpnie nale┼╝y przeprowadzi─ç mapowanie proces├│w biznesowych.
Dokonanie mapowania jest przydatne do okre┼Ťlenia proces├│w wymagaj─ůcych usprawnienia, znalezienia w─ůskich garde┼é czy znalezienia ┼║r├│de┼é pozyskiwania kontakt├│w.

Sublo, system do zarz─ůdzania subkrypcjami

Ustali─ç funkcjonalno┼Ťci CRMu
Mo┼╝liwo┼Ťci funkcjonalno┼Ťci do wdro┼╝enia jest ca┼ékiem sporo w celu optymalizacji koszt├│w nale┼╝y zastanowi─ç si─Ö nad tymi faktycznie potrzebnymi.

Do standardowego must have mo┼╝emy zaliczy─ç:

  • zarz─ůdzanie kontaktami,
  • ustawianie przypomnie┼ä,
  • edytowanie kalendarza,
  • zarz─ůdzanie zadaniami i generowanie raport├│w.

Mo┼╝liwo┼Ťci jest sporo dla kompletnego CRMu warto r├│wnie┼╝ pomy┼Ťle─ç o:

  • ┼Ťledzeniu punkt├│w styku (┼Ťledzenie komunikacji mi─Ödzy pracownikami a klientami),
  • marketingu e-mailowym,
  • udost─Öpnianiu plik├│w,
  • ┼Ťledzeniu proces├│w sprzeda┼╝y,
  • fakturowaniu,
  • wersji mobilnej,
  • integracji z mediami spo┼éeczno┼Ťciowymi czy raportach niestandardowych.

System CRM wymaga koncepcyjnego podej┼Ťcia, powinien by─ç dobrze przemy┼Ťlany. Zesp├│┼é naszych specjalist├│w pomo┼╝e Ci w ustaleniu zakresu dzia┼éania CRMu tak aby zoptymalizowa─ç koszty w stosunku do faktycznych potrzeb firmy.

Je┼Ťli chcesz sprzedawa─ç wi─Öcej i wyprzedzi─ç konkurencj─Ö system CRM b─Ödzie ┼Ťwietnym narz─Ödziem do tego celu , skontaktuj si─Ö z nami w celu om├│wienia szczeg├│┼é├│w oferty.

Kategorie
Inne posty