Plama
Media społecznościowe. Dlaczego tak ważne?

Facebook, Twitter, Google plus. Obecnie największe globalne serwisy społecznościowe.

Czym one właściwie są?

Pojęcie “serwis społecznościowy” można najprościej ująć jako serwis internetowy, który działa w oparciu o daną grupę ludzi. Grupę tę mogą cechować np. wspólne zainteresowania, miejsce zamieszkania, pochodzenie itd.  Serwisy społecznościowe nastawione są na ułatwienie komunikacji między swoimi użytkownikami.  Przekazanie wiadomości powinno odbywać się w jak najprostszy sposób. Kluczowym elementem jest skuteczność, a tego nie można odmówić serwisom społecznościowym.

Informacja, wiadomość, komunikat

Ludzie coraz częściej ufają bardziej mediom społecznościowym niż tradycyjnym. Dlaczego? Kluczem jest weryfikacja informacji.

Treści  publikowane w portalach poddawane są ocenie przez ich użytkowników. Każda próba przeinaczenia faktów zostanie natychmiast wyłapana i skomentowana. Odbiorca treści sam decyduje czy dana wiadomość jest dla niego atrakcyjna. Jeśli tak, to poprzez narzędzia serwisu może przekazać ją dalej. Tworzy w ten sposób sieć komunikacyjną.

Tutaj media społecznościowe górują np. nad telewizją. Przyzwyczailiśmy się, że widz dostaje to, co aktualnie przedstawia mu dana stacja telewizyjna. Nie ma możliwości natychmiastowego, publicznego skomentowania oglądanych treści, czy ich  filtrowania według własnych zainteresowań. W mediach społecznościowych każdy natychmiast może się wypowiedzieć i przedstawić swoje poglądy. Jest to cenna wartość, jednak w pewnych sytuacjach może być niebezpieczna.

Dlaczego zatem firmy powinny zainteresować się mediami społecznościowymi? Z prostego powodu. By być bliżej swoich potencjalnych klientów. Ludzie to docenią. Warto np. prowadzić firmowy FanPage na Facebooku, informować o wydarzeniach w danej firmie. Dotarcie do klienta przez portale społecznościowe jest bardzo skuteczne, zwłaszcza gdy inwestujemy w reklamy kontekstowe i możemy wybrać interesującą nas grupę odbiorców. Oczywiście bardziej wartościowe treści, to treści tworzone “naturalnie”. Musimy zatem przykładać szczególną wagę by były atrakcyjne dla naszych odbiorców. 

Portal społecznościowy to sieć. Sieć, dzięki której możemy w prosty sposób dotrzeć do swoich potencjalnych klientów. Należy jednak pamiętać, że bardzo łatwo możemy zaszkodzić swojemu wizerunkowi. Swoje profile powinno prowadzić się rozważnie i starać się w ciekawy sposób przedstawić swoją ofertę. Nie możemy się narzucać. To podstawa. Nachalne i agresywne sposoby prezentacji  swojej marki są zwykle negatywnie odbierane przez użytkowników serwisów społeczniościowych.

Nie ważne czy jesteś małą firmą czy korporacją. Jeśli pracujesz dla klienta, pozwól mu się odnaleźć tam gdzie on sam często przebywa.

Kategorie
Inne posty